U Varšavi održana konferencija o atraktivnosti nastavničke profesije
Cilj dvodnevne konferencije na kojoj su sudjelovali i hrvatski predstavnici bio je omogućiti europskim socijalnim partnerima u obrazovanju forum za raspravu o mogućnostima jačanja atraktivnosti nastavničke profesije
U Varšavi je u ponedjeljak i utorak, 30. i 31. siječnja održana završna konferencija projekta „Prema okviru za djelovanje na privlačnosti učiteljske profesije kroz učinkovit socijalni dijalog u obrazovanju”, u zajedničkoj organizaciji Europskog sindikalnog odbora za obrazovanje (ETUCE) i Europske federacije poslodavaca u obrazovanju (EFEE), a financiranog od strane EU-a.
Cilj dvodnevne konferencije, na kojoj su sudjelovali i hrvatski predstavnici (iz Sindikata znanosti i Sindikata hrvatskih učitelja), bio je pružiti poseban forum za europske socijalne partnere u obrazovanju kroz koji mogu:
- unaprijediti svoje znanje i svijest o upravljanju EU-om, politikama i prioritetima socijalnog dijaloga i budućnosti obrazovanja,
- adresirati potrebe i prilike za izgradnju kapaciteta socijalnog dijaloga,
- raspravljati o i težiti zajedničkom razumijevanju pojedinosti koje su izravno i neizravno povezane s atraktivnošću učiteljske profesije, navedenih u ETUCE/EFEE „Deklaraciji prema okviru djelovanja za učiteljsku profesiju” (2018.) i u trenutnom, zajedničkom radnom programu Europskog sektorskog odbora za socijalni dijalog za obrazovanje (ESSDE) kao i novih detalja koji su se pojavili tijekom početnog seminara za utvrđivanje činjenica (listopad 2021.) i dva podregionalna seminara održana u Bukureštu (svibanj 2022.) i Rigi (rujan 2022.).
Završna projektna konferencija u Varšavi izravno podupire izgradnju kapaciteta europskih socijalnih partnera u obrazovanju, uključujući poslodavce i radnike u obrazovanju u svim državama članicama EU-a, a posebno u zemljama srednje i istočne Europe (CEE) gdje bi se nacionalni industrijski odnosi i institucije mogli dodatno pojačati. Delegati ESSDE-a imali su priliku okupiti se i ojačati svoje međusobno znanje učeći jedni od drugih i poboljšavajući zajedničko razumijevanje glavnih pojedinosti, izazova i mjera potrebnih za povećanje atraktivnosti učiteljske profesije diljem Europe.
Sudionici su tijekom konferencije imali priliku voditi rasprave u različitim panelima i izdvojenim grupama. Stručnjaci angažirani u sklopu istraživačkog projekta podijelili su sa sudionicima svoje nalaze iz provedenog istraživanja i tako obogatili raspravu na konferenciji. U raspravama je bilo vidljivo ravnopravno sudjelovanje poslodavaca i radnika u obrazovanju, iz uključenost istraživača i stručnjaka, nosioca EU i nacionalnih politika te relevantnih društvenih dionika iz EU i nacionalne zajednice.
Glavne teme konferencije pokrivaju ulogu socijalnih partnera u obrazovanju i važnost razvoja učinkovitih i inkluzivnih praksi socijalnog dijaloga, kao i definiranje dobrih i kvalitetnih radnih uvjeta za učitelje, ravnatelje škola i ostalo obrazovno osoblje. Delegati su se posebno pozabavili temama inicijalnog osposobljavanja nastavnika, kontinuiranim profesionalnim razvojem te ključnom važnosti pojačanog ulaganja u obrazovanje i osposobljavanje te atraktivnost nastavničke profesije, kao što je navedeno u ETUCE-EFEE „Zajedničkoj izjavi o učinku COVID-19 krize na održive obrazovne sustave za vrijeme krize i nakon nje” (2020.). Konferencija se također bavila pitanjima vezanim uz zdravlje i sigurnost u obrazovanju, kao i poboljšanjem statusa učiteljske profesije kroz razmatranje strategija za promicanje imidža i privlačnosti profesije široj javnosti.
Ključne riječi:
atraktivnost nastavničke profesije, EFEE, ESSDE, ETUCE, EU projekt, Varšava