Izjašnjavanje o zadovoljstvu novim sustavom plaća

kliknite ovdje!

„Neka Ustavni sud privremeno zabrani monetizaciju“

Inicijativa „Ne damo naše autoceste“ predala je zahtjev Ustavnom sudu od kojega traže da do objave rezultata referenduma zabrani Vladi i Ministarstvu prometa poduzimanje daljnjih koraka u postupku monetizacije.

Inicijativa „Ne damo naše autoceste“ predala je zahtjev Ustavnom sudu od kojega traže da do objave rezultata referenduma zabrani Vladi i Ministarstvu prometa poduzimanje daljnjih koraka u postupku monetizacije. Također, Inicijativa je objavila i financijski izvještaj o troškovima i izvorima sredstava za akciju prikupljanja potpisa za raspisivanje referenduma o davanju autocesta u koncesiju, koje su na Markovom trgu novinarima uoči predavanja zahtjeva Ustavnom sudu podijelili predstavnici Inicijative Mijat Stanić i Teodor Celakoski.

„U svijetu vlada demokratska praksa da se kad građani od Vlade zatraže određenu izmjenu zakona u javnom interesu, ne poduzimaju daljnji postupci. No naša Vlada ignorira volju i potpise 530.853 građana i dalje čini trošak te na određeni način stvara pritisak na javnost. Vidimo i da je ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić kroz posljednje istupe u javnosti pokazao vrlo visok stupanj tolerancije pljačke i korupcije rekavši da pljačka nije najveći problema HAC-a. A znamo da je HAC sinonim za pljačku!“, upozorio je Mijat Stanić, jedan od predstavnika Inicijative i predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata.

Štoviše, „resorni je ministar uputio i prijetnje radnicima HAC-a da će prodati HAC-ONC da bi se kasnije pravdao da to nije tako mislio“, podsjetio je Stanić te dodao: „Javnost treba vidjeti kakve su to osobe koje provode privatizaciju, a mi se protivimo privatizaciji i autocesta i HAC ONC-a jer država njima može dobro upravljati, samo se mora odreći politički podobnih osoba i klijentelizma.“

Država može odgovorno upravljati – kad se odrekne klijentelizma

Uostalom, odličan primjer za to pruža tvrtka iz susjedne Austrije u stopostotnom vlasništvu države, koja odgovorno i dobro upravlja nacionalnim autocestama, ukazao je Stanić, koji očekuje brzu reakciju ustavnih sudaca: „Svaki dan odgađanja donošenja odluka RH stvara dodatni trošak i zbog toga očekujem visoku odgovornost od Ustavnog suda jer danas svi moramo razmišljati o tome s obzirom na situaciju u kojoj se nalazimo. Svaki trošak koji nam nije neophodan u ovom trenutku, treba spriječiti. Jer, građanima se uskraćuje puno toga, oni se odriču kroz ovo vrijeme u krizi i zbog toga svi moramo biti odgovorni kad su u pitanju društvena sredstva i moramo učiniti sve da spriječimo svaku moguću štetu koja se događa“.

Naime, Inicijativa strahuje da se iza svega što Vlada poduzima po pitanju koncesioniranja autocesta, potencijalno krije korupcija, a Stanić je podsjetio i da su prije pet godina počela uhićenja u HAC-u zbog farbanja tunela, a optužnica još uvijek nema. Pokazat će se, smatra, i da HAC-ONC uopće nije trebalo ni odvajati od HAC-a, a Inicijativa, koja i dalje ističe da rješenje leži u restrukturiranju i refinanciranju dugova, tražit će da se te dvije tvrtke ponovno objedine.

Koliko je inicijativa potrošila i otkud im sredstva?

Prikupljanje potpisa za raspisivanje referenduma protiv koncesije autocesta koštalo je točno 624.610,26 kuna, a sva sredstva osigurali su u rad Inicijative uključeni sindikati (iz članarina) te udruge (iz projekata prethodno odobrenih na javnim natječajima nekoliko donatora), stoji u financijskom izvještaju Inicijative, koji je predstavio Teodor Celakoski iz Prava na grad, istaknuvši pritom: „Iako zakonodavni okvir ne obavezuje organizatore prikupljanja potpisa na transparentno izvještavanje o vlastitim prihodima i rashodima, inicijativa „Ne damo naše autoceste!“­ želi podići demokratske standarde u Hrvatskoj“.

Inače, prikupljanjem potpisa završila je tek prva faza kampanje, kazao je Celakoski i najavio da sada slijede još dvije faze tijekom kojih Inicijativa kani pokazati da “više nije održiva “pljačkaška partitokracija” u upravljanju javnim poduzećima i resursima kojoj se kao isključiva alternativa nudi privatizacija pretakanjem u profite velikih korporacija”.

Naime, kako je istaknuo Stanić: “Restrukturiranje ne mora nužno značiti otkaze, nego može biti provedeno i kroz pronalaženje novih poslova, pa i izvan Hrvatske. Sindikati u HAC-u su na to spremni, ali nisu Uprava HAC-a, resorno ministarstvo i Vlada koji državna poduzeća koriste kao bankomate da bi mogli nagrađivati poslušnike koji zapravo koče restrukturiranje”.


Ključne riječi:

Mijat Stanić, monetizacija autocesta, referendum protiv koncesije autocesta, Teodor Celakovski

Vezane vijesti

Prednosti članstva